יום שבת, 6 בדצמבר 2014


אז כמו כל בלוג טוב, נפתח בסיכום.
2014 הייתה שנה רבת תהפוכות בשבילי, ובשביל העולם.
שבתאי ששלט עלינו במשך שנתיים וחצי עזב אותנו לנפשנו ונתן לנו קצת שקט. מקווה שכולנו למדנו את השיעורים הרלוונטיים.
השנה הייתה השנה הראשונה שביליתי במלואה בארץ (כנראה, יש עוד יותר משלושה שבועות עד לסופה) וסה"כ, למרות מלחמות כאלו ואחרות, עבודות במסעדות וחיים על קו העוני, החיים כאן ממש אחלה.
מעבר למשפחה, המורים והחברים שהופכים את החיים ליותר נעימים, היו לא מעט אירועי תרבות שגם תרמו לחיים.
בטוח שאני לא זוכר את כולם, הנה כמה שכן:

מוסיקה
באמת שהמון דברים טובים יצאו השנה, אלו האלבומים שכרגע זכורים לטובה:

Mastodon - Once More Round The Sun
קשה לפספס איתם, גם כשהם הופכים קצת יותר קרובים ל-Easy Listening.
אותי אישית המילים של השירים ממש ריגשו ואני מרגיש שלא חרשתי על האלבום הזה מספיק, 
רק משאיר טעם של עוד.

Afghan Whigs - Do To The Beast
עוד אלבום שלא חרשתי מספיק, למרות שהוא פשוט מדהים ויפהפה.
כיף לחשוב שעוד מעט נראה אותם בהופעה שוב.

The Melvins - Hold It In
הלהקה המשפיעה כל כך חברה לבטהול סרפרס וביחד הם הוציאו יצירת מופת.
שווה לחקור את האלבום הזה לעומק, כי יש לו הרבה.


J Mascis - Tied To A Star
אחרי שני ביקורים בארץ החליט מנהיג דינוזאור ג'וניור לפרק את הלהקה ולהוציא עוד אלבום סולו יפהפה.
אולי בלי קשר לביקורים בארץ, אבל לכו תדעו.

Les Claypool - Duo De Twang
אני מודה, חשבתי שזה הולך להיות ערימה של ריפים מקושקשים על בס וגיטרה
אבל מר קלייפול וחברו בריאן קייהו הצליחו להפתיע עם אלבום מקפיץ מלא בקאברים כמו זה:

כן, האורחים הם לארי להלונד מפרימוס וג'רי קנטרל מאליס אין צ'יינס שביחד עם הצמד עושים שיר של ג'וני קאש.
השיר עצמו מתחיל ב-1:17
קולנוע
השנה ראיתי פחות סרטים מבדרך כלל, ועדיין הספקתי לראות לא מעט.
היו שלושה שממש השפיעו עלי והם:

Guardians Of The Galaxy
חגיגה של אייטיז, מד"ב, קומיקס והומור.
שלוש פעמים צפיתי בו בקולנוע, ויש לי הרגשה שעוד כמה צפיות יתווספו בעתיד הקרוב.
לי זה הרגיש כאילו אני ילד בשנת 87 ועכשיו יוצא הסרט הכי מגניב והכי כיפי שילד יכול לבקש.

אהההה ושכחתי לציין שלסרט יש פסקול אדיר ומגוון:

Boyhood
אם מדברים על ילדות, מה כבר יכול להיות יותר טוב מצפייה בילדות של מישהו אחר שמזכירה מאוד את זו שלנו?
אמנם גדלתי בנס ציונה ולא בארה"ב, אבל כמעט יכולתי לזכור את החוויות שעוברות על גיבור הסרט.
או כמו שמתן אמר לי אחרי שצפינו בסרט (בהקרנת טרום בכורה של הבלוג סריטה) - מקסים!

Jodorowsky's Dune
אחד הבמאים הכי מהפכניים והכי מיוחדים שיש ניסה ליצור יצירת מופת וכשל.
הסרט עוקב אחר הניסיון להרים את הפרויקט השאפתני ומציג אמן אמיתי, שיודע בדיוק מה הוא רוצה
ולא מוכן להתפשר על כלום בשביל להגשים את חזונו.
פשוט מעורר השראה.

סרט בונוס:
Awake: The Life Of Paramhansa Yogananda
אם בהשראה עסקינן, שימו לב לדוקומנטרי נוסף העוקב אחר אישיות עצומה
ואחד ממורי היוגה הגדולים של המאה העשרים, פרמהאנסה יוגננדה.
מומלץ לא רק לחובבי יוגה,שמחה ושקט נפשי, כה אמרו ג'ורג' האריסון, דיפאק צ'ופרה וסטיב ג'ובס.
נמסטה!

ספרים וקומיקס
גם בתחום הזה היו הרבה יותר דברים שרציתי לקרוא מכאלו שאשכרה קראתי, אבל הנה כמה ששווים אזכור:

Saga - Brian K. Vaughan & Fiona Staples
בריאן קיי וואהן, יוצר מוכר ואחד הכותבים של לוסט המציא ביחד עם האמנית המוכשרת פיונה סטייפלס
את השילוב האולטימטיבי בין מד"ב, רומנטיקה, פנטזיה וקומיקס.
מאוד מזכיר את שומרי הגלקסיה מבחינת הרגש והעושר הסיפורי והויזואלי.


היום בו המוסיקה מתה - אופיר טושה גפלה
ממש לא ספר מהשנה, אבל רק עכשיו נחשפתי אליו והוא באמת טוב.
עשה לי חשק להקשיב לכל השירים שמוזכרים בו וללכת לחבק אנשים אהובים.


הנכס - רותו מודן
קומיקס ישראלי משובח בכמה וכמה רמות.
רותו מודן משתבחת מיצירה ליצרה ועם הנכס מגיעה לשיא שלה בינתיים.
ממליץ לכל פולני וגם לכאלה שלא.

אהבה זה כל הספר - חיים שפירא
אין הרבה מה להוסיף.
חיים שפירא, חינני כהרגלו, כותב על הנושא האהוב על כולם.
אותי זה שלח למצוא את העותק של בעקבות הזמן האבוד ולהגיד לאמא שלי שאני אוהב אותה.

Black Science - Rick Remender & Matteo Scalera
עוד קומיקס, עוד מד"ב, עוד יקומים מקבילים ועוד מפלצות.
חי בשביל דברים כאלו.

יש עוד הרבה, אבל לאט לאט.
שבוע טוב לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה